Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 14:49

Tudor Benga susţine că „Autostrada Unirii” este un proiect nerealist

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 12 noiembrie 2018

Deputatul braşovean s-a abţinut de la votul privind construirea autostrăzii Iaşi-Tîrgu Mureş, motivând că „datoria mea este să reprezint interesele braşovenilor, având în vedere că există şi varianta construirii autostrăzii A13 Braşov - Bacău”

Tudor Benga susţine că „Autostrada Unirii” este un proiect nerealist

Deputatul USR de Braşov, Tudor Benga (foto), a explicat vineri, într-o conferinţă de presă, de ce s-a abţinut de la legii privind construirea „Autostrăzii Unirii” Iaşi - Tîrgu Mureş (A8), unul dintre argumentele lui fiind că prin această poziţionare a reprezentat interesele braşovenilor. Conform actului normativ aprobat în 7 noiembrie de Camera Deputaţilor (for decizional în cazul acestui proiect de lege), Autostrada Iaşi - Tîrgu Mureş va trebui realizată în 4 ani, din bani publici, credite şi fonduri europene. Deputatul braşovean susţine, însă, că pentru Braşov, dar şi pentru Moldova, proiectul autostrăzii A13 (Braşov - Bacău) este mult mai realist.
„Sunt două motive principale pentru care m-am abţinut de la votul privind autostrada A8 (Iaşi - Tîrgu Mureş). În primul rând, nu sunt convins că aceasta este ruta optimă, din punct de vedere tehnic şi financiar, şi nici că proiectul a trecut printr-o dezbatere, în adevăratul sens al cuvântului. Nimeni nu contestă faptul că A 8 este traseul optim pentru întreaga Moldovă, dar trebuie să ţinem cont de faptul că această arteră taie în diagonală Carpaţii, pe o lungime de 100 km, iar România, în 30 de ani, nu a început nici măcar construirea vreunui kilometru de autostradă în zona montană. În al doilea rând, eu sunt deputat de Braşov, iar datoria mea este să reprezint interesele braşovenilor, având în vedere că există şi varianta construirii autostrăzii A13 Braşov – Bacău, care este una mult mai realistă. Consider, de asemenea, că interesele Braşovului şi ale Moldovei pot fi aliniate foarte bine prin construirea autostrăzii A13 (Braşov - Bacău), care este un proiect mult mai uşor de realizat şi presupune costuri mult mai mici. Eu cred sincer că, pe ruta Braşov – Bacău şi apoi, mai departe, spre Sibiu, sunt şanse mai mari pentru o majoritate a locuitorilor Moldovei să  fie legaţi, prin autostrăzi, de restul ţării”, a argumentat Tudor Benga.
Pe lângă abţinerea lui Tudor Benga, deputatul Mihai Mohaci (PSD) a votat împotrivă, iar colegul lui de partid nu a dorit să îşi exprime opţiunea. 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie