leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7096 - 21 noi 22:06

Un nou Guvern, un alt proiect pentru autostrada spre Comarnic. Varianta cu constructor chinez va fi probabil anulată

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 06 noiembrie 2019

Un nou Guvern, un alt proiect pentru autostrada spre Comarnic. Varianta cu constructor chinez va fi probabil anulată

Proiectul cu chinezii pentru Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov nu a mai apucat să fie aprobat de către Guvernul PSD demis. Cum noul Guvern PNL nu susţine varianta cu partenerii asiatici, rezultă încă mulţi ani pierduţi pentru şoseaua de mare viteză care ar trebui să preia din traficul de pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri naţionale.
Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) nu a primit încă o ofertă finală din partea asocierii chino – turce CCCC – Makyol pentru construirea Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, astfel că nu a fost încă atribuit contractul, potrivit unor surse oficiale, consultate de Economica. Şi chiar dacă ar fi atribuit, acest contract ar trebui aprobat prin Hotărâre de Guvern. Cum Executivul PSD – care susţinea proiectul în varianta cu chinezii a fost înlocuit – şansele ca acesta să mai fie aprobat sunt aproape nule. Însuşi ministrul desemnat al Transporturilor din partea PNL, Lucian Bode, a declarat public că nu susţine proiectul realizării prin PPP cu chinezii.

Un alt fel de PPP… european
Acesta a spus că va trebui făcută o analiză urgentă pe proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, care se dorea a fi realizat în parteneriat-public privat de către fosta guvernare PSD. „Pe Comarnic-Braşov va trebui să facem o analiză urgentă să vedem unde au ajuns, în ce stadiu au ajuns cu acest PPP, pe care eu am spus public că nu-l susţin deoarece generează, aşa cum am văzut rapoarte ale Comisiei Europene, generează costuri suplimentare duble în multe situaţii, reducerea numărului de kilometri, perioadă de implementare foarte-foarte mare, dublă faţă de cât estimau iniţial. Această formă de PPP nu o susţin. Am spus, pe Comarnic-Braşov vom cere un punct de vedere din partea Comisiei Europene şi aprobarea Comisiei, iar dacă BEI, BERD, Banca Mondială, instituţiile financiare internaţionale vor dori să intre ca parteneri în a susţine acest proiect eu cred că se poate realiza şi în PPP, dar împreună cu partenerii europeni, nu aşa cum au vrut, lipsit de orice transparenţă, cei de la PSD să promoveze acest proiect”, a mai spus Lucian Bode. De asemenea, programul de guvernare al PNL privind autostrada care ar trebui să traverseze Carpaţii prin Valea Prahovei prevede doar construirea secţiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Braşov, fără tronsonul de la Ploieşti la Comarnic. „Autostrada Comarnic – Braşov în lungime de 58 km şi costuri 997,75 milioane de euro (preţuri 2014 MPGT) se va promova ca proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă vom obţine sprijinul Comisiei Europene şi daca IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondială, BEI şi BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu şi soluţii tehnice moderne şi prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri)”, se arată în programul de Guvernare al PNL.

Un an, două „răzgândeli”
Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov reprezenta primul proiect prin PPP lansat, în 2018, de Guvernul Viorica Dăncilă. În această vară, fostul premier al României se răzgândise şi anunţase scoaterea proiectului din procedura prin PPP, pentru a fi declarat de importanţă naţională în Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT). Între timp, deşi a fost aprobat în CSAT, acest proiect a continuat să fie derulat prin procedura de PPP. Proiectul Autostrăzii Ploieşti – Comarnic –  Braşov este coordonat de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), urmând ca statul român să fie reprezentat în parteneriat de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Asocierea chino – turcă CCCC – Makyol este singurul participant rămas în cursa pentru realizarea prin PPP a autostrăzii Ploieşti – Braşov. Iniţial, cinci investitori şi-au depus candidaturile pentru realizarea prin parteneriat public – privat a Autostrăzii Ploieşti – Braşov.

Comentarii

alexandru

2019-11-06 06:15:33


In disperarea noastra,chiar nu ne intereseaza cine face aceasta autostrada.Important e sa o vedem odata facuta.Altii au reusit in timp record sa faca autostrazi peste mari sau in varful muntilor,pe sub mare sau prin desert.Lasati interesele si faceti ceva util pentru romani!PUNCT!!!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional