Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:00

Un sfert din produsele Dacia Plant se vând în supermarketuri

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 19 octombrie 2018

Un sfert din produsele Dacia Plant se vând în supermarketuri

Producătorul de suplimente alimentare Dacia Plant, un business românesc fondat în urmă cu 16 ani, va termina 2018 cu o cifră de afaceri de până la 33 milioane lei, cu 15% mai mare decât anul anterior. Evoluţia businessului are loc în contextul creşterii distribuţiei, în special în zona de retail, care reprezintă 25% din vânzările producătorului. Liviu Ungureanu (foto), directorul general Dacia Plant, a povestit despre noile reţele în care se vând produsele Dacia Plant, cum diferă piaţa de retail faţă de cea pharma şi ce planuri are pentru producătorul din Braşov.
„Primele nouă luni ale anului au înregistrat rezultate foarte bune, în creştere cu 12%, în linie cu ce ne-am propus. Urmează trei luni foarte importante pentru industria suplimentarelor alimentare, începem sezonul de toamnă-iarnă, când vânzările cresc foarte mult. Estimăm că vom creşte cu 15%”, a declarat Liviu Ungureanu.
În primul şi ultimul trimestru ale anului Dacia Plant vinde cu 40% mai mult decât în sezonul de vară. Cifră de afaceri estimată de directorul Dacia Plant este de 32-33 milioane de lei, peste targetul de 30 de milioane de euro estimat în decursul anului.
Printre factorii care au contribuit la creşterea Dacia Plant se numără atât acţiunile de promovare, în special în zona brandurilor Calmotusin şi Îngeraşul, care înregistrează cele mai mari vânzări, dar şi creşterea distribuţiei în canalele de retail.
„Avem două noi colaborări pe piaţa de retail, este vorba despre Carrefour Market şi Profi. Colaborăm aproape cu toţi marii jucători din piaţa: Kaufland, Auchan, Carrefour, dm drogherie”, spune Liviu Ungureanu.
Intrarea într-o reţea de retail, explică directorul Dacia Plant, depinde de obiectivul fixat şi de produsele cu care se penetrează canalul respectiv. „Noi suntem la graniţa dintre piaţa pharma şi piaţa de fastmoving. Am învăţat cum să jucăm cu regulile specifice fiecărui canal. Pentru piaţa de fast moving intrarea suplimentelor este ceva nou, ei şi-au dorit categorii noi care să le aducă un plus în vânzări şi să nu canibalizeze alte categorii, adică exact produsele pe care le producem noi. Deci trebuie să mergi exact cu acest beneficiu pentru retailer. De pe altă parte, trebuie să înţelegi că nu poţi merge în retail cu aceleaşi produse pe care le vinzi în pharma, unde există o recomandare. În fast moving, decizia se ia la raft şi atunci trebuie să ai produse care să facă sens, pe care consumatorul să le poată înţelege şi să le cumpere fără recomandare”.
40% din vânzările Dacia Plant se realizează în piaţa pharma, 35% în magazinele specializate, în timp ce reţele de retail reprezintă 25% din cifra de afaceri a producătorului de suplimente alimentare din Braşov.
Dacia Plant are circa 170 de angajaţi şi produce comprimate, ceaiuri, tincturi, siropuri şi pulberi în fabrica situată în Bod, judeţul Braşov. Compania este deţinută de Călin Ianţa şi Radu Ionescu.
Cifră de afaceri a Dacia Plant în 2017 a fost de 27,5 milioane de lei, în uşoară scădere faţă de anul precedent, de aproximativ 5%.
„Cifra de afaceri a fost influenţată de schimbări ale modului de operare al clienţilor internaţionali. A fost un an plin de provocări care au solicitat toate departamentele companiei, piaţa este foarte dinamică, iar concurenţa foarte puternică”, a spus Liviu Ungureanu.
Profitabilitatea companiei în 2017 a fost influenţată de investiţiile făcute în dezvoltarea businessului şi în partea de marketing. În 2016, Dacia Plant a avut 2,5 milioane de lei profit.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie