Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 06:48

Una din zece căutări turistice pe Google se referă la Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 14 octombrie 2016

Una din zece căutări turistice pe Google se referă la Braşov
Una din zece căutări pe Google referitoare la turismul din România face trimitere la judeţul Braşov, a anunţat, ieri, la Braşov, Ana Sipciu, industry manager Google România în cadrul conferinţei „Managementul Destinaţiilor: Online şi Offline”, organizată de Autoritatea Naţională pentru Turism, în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie a României şi Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc. Braşovul se află, astfel, pe locul trei într-un top al destinaţiilor de vacanţă căutate pe Google, după Bucureşti, care generează 13,08% din căutări, şi Constanţa, cu 12,53% din căutări.  
Potrivit studiului Google, 71% din oameni călătoresc pentru a-şi lărgi perspectiva, 62% pentru a se simţi liberi, în timp ce 47% au spus că scopul este de a experimenta profund cultura locală. „Peste 40% din călători declară că oscilează între destinaţii atunci când îşi plănuiesc vacanţele - făcând cercetări detaliate despre o destinaţie, apoi revenind la începutul planificării pentru a lua în considerare şi alte variante”, a explicat Ana Sipciu, care a arătat că 5% din cele 3,5 miliarde de căutări zilnice pe Google sunt legate de călătorii.
 
Noul traveler vrea să interacţioneze cu locuitorii destinaţiei
Nevoia adaptării promovării destinaţiilor turistice la noile tendinţe new media şi potenţialul uriaş care decurge de aici a fost punctat şi de preşedintele Autorităţii Naţionale de Turism (ANT), Anca Pavel Nedea. „Nu prea e nimeni la nivel mondial pregătit pentru noul consumator de travel. Noile tendinţe în new media se schimbă de la o zi la alta. Noul smart traveler caută o experienţă în destinaţie – nu mai vrea să se ducă să stea undeva închis unde să i se aducă totul în apropiere, ci vrea să se ducă să caute, să interacţioneze cu oamenii din destinaţie, să trăiască experienţa locuitorului din destinaţie. A înţeles că un periplu rapid printr-o mie de obiective turistice, muzee, locuri, destinaţii şi obiective consacrate nu îi oferă la întoarcere decât o senzaţie de oboseală, de încărcare, nu îi realizează nicio memorie, şi anume păstrarea unui vis – acesta este singurul lucru cu care rămânem la sfârşitul zilei sau la sfârşitul vieţii. Şi atunci îşi doreşte să trăiască experienţa în destinaţii ca un locuitor din destinaţii – de aceea vrea să interacţioneze, iar promovarea destinaţiei trebuie să ţină cont de acest tip de interes al consumatorului de travel. De asemenea, trebuie să găsească la îndemână promovarea destinaţiei – fie că e printr-o aplicaţie facilă, fie printr-un joculeţ pe telefon – telefonul este instrumentul care a înlocuit laptopul, tableta sau telefonul fix, a înlocuit orice tip de interacţiune cu media, ziarul etc. Dorim să găsim toată informaţiile pe telefon la 2-3 noaptea, la îndemână, când nu putem dormi sau când aşteptăm un mijloc de transport în comun. Acesta este modul în care trebuie să promovăm, ţinând cont de timpul consumatorului şi modul în care interacţionează el cu mediul înconjurător”, a mai spus aceasta.
 
Singura ţară din Europa cu destinaţii ecoturistice
„România e singura ţară europeană care are destinaţie ecoturistică – acest lucru e foarte important. Există asociaţii foarte active care se ocupă de ecoturism, dar trebuie să înţelegem că de unele singure nu reuşesc să realizeze conservarea şi promovarea ecoturismului eficient. Au nevoie de suport, să fie ascultaţi, să fie implicaţi în dezvoltarea ulterioară a zonelor respective pentru a putea să avem mai multe destinaţii recunoscute ca ecoturistice şi să conservăm această bogăţie pe viitor pentru mări capitalul prin care România poate câştiga în viitoarele generaţii foarte mult”, a mai spus Nedea. 
 
Reactivarea centrelor de informare turistică
Preşedintele ANT Anca Nedea a explicat că Organizaţiile de Management a Destinaţiilor (OMD) înseamnă de fapt o asociere între mediul privat şi autorităţi publice locale în care mediul privat are peste 50%  ca reprezentare. O OMD are personalitate juridică sub forma unei asociaţii care are ca scop să managerieze o destinaţie turistică. Adică, să ajute, să fie dezvoltată zona respectivă. „Să-i facă marketingul şi promovarea. Să aibă grijă ca cei care fac aceste servicii în destinaţia turistică să fie instruiţi şi această pregătire să fie recunoscută şi asumată. Să rezolvăm situaţia locurilor de muncă, este o mare problemă în industria turistică”.
O OMD ar urma să funcţioneze cu banii destinaţiei, pentru că aceste fonduri există la autorităţile locale. „Pe lângă faptul că taxa de promovare, sau posibilitatea de a aplica taxe speciale, există în Codul fiscal la latitudinea autorităţilor locale încă de la începutul lui 2016, discutăm împreună cu mediul privat reintroducerea taxei de staţiune. Aceasta este percepută turistului cu o cotă modică, foarte mică. După aplicarea ei, banii colectaţi  vor fi folosiţi pentru dezvoltarea turistică a staţiunii sau a destinaţiei turistice”. 
Vor fi reactivate şi toate centrele de informare turistică din România construite cu bani europeni, dar lăsate cu lacătul la uşă. „În plus, avem proiectele cu fonduri europene, iar ANT-ul vine către autorităţile locale pentru a le ajuta să depună astfel de proiecte şi să atragă fonduri. Bani există”, spune Anca Nedea. 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie