Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 02:34

Vechiul pasaj de la Fartec va fi ca nou. Consolidare după soluţii tehnice în premieră în România

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 22 martie 2019

Vechiul pasaj de la Fartec va fi ca nou. Consolidare după soluţii tehnice în premieră în România

De câteva săptămâni, la pasajul vechi de la Fartec, închis din anul 2016 pentru reparaţii capitale, au reapărut muncitorii. Lucrările au fost întrerupte la începutul anului 2017, după ce constructorii au descoperit că starea tehnică a pasajului este mai rea decât estimarea iniţială, iar de atunci s-au căutat soluţii. În plus, firma care trebuia să facă lucrările a renunţat la contract, astfel că a fost nevoie de organizarea unei noi licitaţii.
Acum, proiectul a revenit la cursul firesc, iar în această perioadă se execută lucrări de demolare la suprastructura de beton. De asemenea, potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, „constructorul a depus la Primărie şi Documentaţia Tehnică pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire (DTAC). Sperăm ca în cursul acestei luni să fie emisă şi autorizaţia de construire pentru lucrările de consolidare”.

Reparaţiile, cu 50% mai ieftine decât construirea unui nou pasaj
Reparaţiile capitale ale pasajului vechi de la Fartec nu sunt deloc simple. Potrivit lui Sorin Toarcea, „specialiştii în domeniu susţin că soluţiile şi modul în care este tratată din punct de vedere tehnic această consolidare reprezintă o premieră pentru România. Pasajul, odată finalizat, va îndeplini aceleaşi condiţii şi va respecta aceleaşi norme ca unul nou construit”.
Totodată, conform aceleiaşi surse, „valoarea lucrărilor de reparaţie este cu 50% mai mică decât ar fi costat construirea unui pasaj nou pe acest amplasament, având în vedere că era nevoie de demolarea celui existent. De asemenea, în cazul în care s-ar fi optat pentru reconstruirea pasajului, în timpul demolării celui vechi ar fi fost nevoie de întreruperea traficului feroviar pe magistrala de cale ferată Braşov-Făgăraş-Sibiu”.

O poveste din 2015
Reamintim că vechiul pasaj de la Fartec a intrat în reparaţii capitale în anul 2015 şi a fost închis în anul 2016, când au început şi lucrările la calea de rulare.
În momentul deschiderii şantierului, valoarea investiţiei a fost estimată la 5.977.145 lei, fără TVA (8.286.192 lei cu TVA inclus), contractul fiind atribuit Asocierii SC Sopmet SA Bucureşti – SC Consal SRL Braşov. Ulterior, lucrările au fost oprite din cauza faptului că s-a constatat, în timpul derulării acestora, că sunt necesare intervenţii mai complexe la infrastructura pasajului.
La începutul anului 2017 a fost reziliat contractul cu asocierea amintită, în momentul în care erau executate aproximativ 40% din lucrări şi fuseseră făcute plăţi în valoare 2,21 milioane de lei, fără TVA. A urmat o perioadă în care s-au făcut mai multe expertize la pasaj, iar anul trecut a fost lansată o licitaţie pentru continuarea lucrărilor, contractul, cu o valoare de 10,929 lei, cu tot cu TVA, fiind semnat în 25 septembrie 2018, cu Asocierea SC Recon SA - SC Prinfo SRL, ambele firme din Braşov. Conform contractului, în termen de două luni de la semnare, ar fi trebuit să fie gata proiectul tehnic, iar termenul de finalizare a lucrărilor a fost stabilit la 12 luni. Teoretic, în luna septembrie a acestui an, vechiul pasaj de la Fartec ar trebui să fie deschis traficului rutier.

+1 -4

Comentarii

rammstein

2019-03-22 08:05:42


dupa 4 ani!!..."Sperăm ca în cursul acestei luni să fie emisă şi autorizaţia de construire pentru lucrările de consolidare”.normal podul cu pricina apartine altei comunitati...sa speram ca de alegerile locale sau parlamentare sa fie gata...totul e facut cu cap ! si coada..

ella

2019-03-22 06:49:25


Sa se ocupe cineva si de starea podurilor din tot judetul.Au ajuns un pericol,toate fiind intr-o stare de degradare avansata.

Willy

2019-03-22 01:58:22


Vin alegerile! Dupa 2020 se inchide sensul celalalt. Hi, hi, hi!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie