Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 17:51

Viitoarea cale ferată Braşov - Sighişoara, mai mult pe sub pământ

Autor: Radu COŢEA

Publicat la 09 ianuarie 2017

Pe traseul acestui segment sunt prevăzute cinci noi tuneluri

Viitoarea cale ferată Braşov - Sighişoara, mai mult pe sub pământ

CFR SA a lansat recent licitaţia de lucrări pentru „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia cu viteză maximă de 160 km/h, secţiunea Braşov - Sighişoara, loturile Braşov - Apaţa şi Caţa- Sighişoara”. Potrivit proiectului, lucrările presupun modificarea traseului pe mai multe porţiuni, iar pe unele sectoare, pentru a se scurta distanţele, se vor realiza noi tuneluri.
Potrivit anunţului postat pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), pentru cele două loturi, valoarea totală a contractului este de 3.190.570.000 lei fără TVA, din care 2.790.620.838 lei fără TVA este valoarea lucrărilor. Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinanţarea în proporţie de 15% de la bugetul de stat. Durata contractului este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, din care perioada de execuţie a lucrărilor este de 48 luni, la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă pentru loturile Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara a fost postat pe SEAP în 6 decembrie 2016, iar termenul limită pentru primirea ofertelor este 1 februarie 2017, ora 16.00. Până ieri, au fost solicitate 188 de clarificări şi au fost depuse trei contestaţii.
Potrivit conducerii CFR SA, în scurt timp va fi lansată şi licitaţia pentru secţiunea de mijloc al acestui tronson, Apaţa - Caţa, pentru care conducerea companiei a semnat contractul de finanţare cu Comisia Europeană în luna noiembrie 2016.
Proiectul de reabilitare pe aceste două secţiuni Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara presupune realizarea unor terasamente, terasamente linii CF, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

Rupea nu va mai fi pe traseul Coridorului IV
Proiectul prevede realizarea tunelurilor Archita 2, Archita 1, Homorod, Mureni, Ormeniş, cele mai lungi fiind Ormeniş şi Homorod. Practic, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va fi modificat „tăind”, prin tunelul Ormeniş, bucla care trecea pe la Augustin. Apoi, imediat după staţia Racoş, traseul noii căi ferate nu va mai face un „ocol” pe la Rupea pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod. De asemenea, după halta CFR Beia (pe direcţia dinspre Braşov spre Sighişoara), se vor realiza cele două tuneluri, Archita 1 şi Archita 2, iar un al tunel va fi la Halta Mureni. Practic, odată cu realizarea tunelurilor Ormeniş şi Homorod, staţiile CFR  Augustin şi Rupea nu vor mai fi pe Coridorului IV, dar acestea nu vor fi desfiinţate, urmând a se asigura legături feroviare cu ele, însă acest lucru se va întâmpla abia după ce vor începe lucrările pe sectorul Apaţa – Caţa, pentru care nu a fost lansată încă licitaţia.
Totodată, proiectul prevede că punctele de oprire Măieruş şi Ormeniş se vor reamplasa pe traseul proiectat pe o nouă poziţie, dar care să permită deservirea localităţilor din zonă.
Conducerea CFR SA susţine că reabilitarea celor două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighişoara - Braşov, prin creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h (în prezent viteza medie tehnică de circulaţie este cuprinsă între 54 km/h şi 106,00 km / h), reducerea duratei de transport, creşterea siguranţei feroviare, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.
Coridorul IV Pan – European asigură legătura între Berlin – Nurnberg – Praga – Budapesta – Constanţa – Istanbul – Thessaloniki, iar pe teritoriul României, componenta feroviară a Coridorului IV Pan - European are traseul principal Curtici – Arad – Sighişoara – Braşov – Bucureşti – Constanţa. De altfel, din acest tronson mai trebuie reabilitat şi segmentul cuprins între Braşov şi Predeal.


 

+5 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie