leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6559 RON

1 USD = 3.9517 RON

1 GBP = 5.2123 RON

1 XAU = 153.4508 RON

1 AED = 1.0759 RON

1 AUD = 2.8801 RON

1 BGN = 2.3806 RON

1 BRL = 0.9692 RON

1 CAD = 3.0614 RON

1 CHF = 4.1351 RON

1 CNY = 0.5774 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6242 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4386 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5050 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2364 RON

1 MXN = 0.2093 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.6455 RON

1 PLN = 1.0851 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0595 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6306 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5550 RON

1 ZAR = 0.2773 RON

Editia 6809 - 21 sep 09:12

Peste 42 milioane de lei pentru suprafeţele de mişcare de la Aeroportul Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 sepembrie 2017

Proiectul tehnic este gata şi va fi supus aprobării consilierilor judeţeni în şedinţa de mâine. Banii îi avem

Peste 42 milioane de lei pentru suprafeţele de mişcare de la Aeroportul Braşov

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, finalizarea proiectului tehnic pentru execuţia căii de rulare Alfa, a platformei de îmbarcare - debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare aterizare pentru Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav, documentaţia fiind predată de firma de proiectare SC Search Corporation SRL a predat la termenul asumat, respectiv 27 septembrie 2017.
Conform devizului general care face parte integrantă din documentaţia predată, valoarea totală estimată (cu TVA inclus) pentru execuţia elementelor vizate de proiectul tehnic este de 42.283.732,12 lei din care valoarea lucrărilor propriu zise este de 41.875.808 lei.
Potrivit vicepreşedintelui tehnic al Search Corporation, Florin Răducu, în proiectul tehnic sunt incluse calea de rulare Alfa, care asigură legătura între platforma de parcare a aeronavelor şi pista de decolare (cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente), platforma de îmbarcare – debarcare (care va avea dimensiunea de 135 m / 145 m), sistemul de canalizare a apelor pluviale (care deservi pista şi acesta fiind proiectat astfel încât să facă faţă şi unor eventuale extinderi, colectorul de apă pluvială (care se va deversa în pârâul Bârsa), camera de descărcare şi protecţie mal cu beton, sistemele de balizaj, iluminatul platformei (care se va realiza cu ajutorul a trei stâlpi, fiecare cu înălţimea de 25 de metri) şi separatorul pentru hidrocarburi.
„Timpul de execuţie estimat de noi este de patru luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor”, a explicat reprezentantul firmei de proiectare.
Adrian Veştea a afirmat că proiectul tehnic a fost supus aprobării Comisiei Tehnico-Economică a CJ Braşov, iar vineri va fi supus aprobării plenului Consiliului Judeţean. În faza următoare, acesta va fi depus la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) pentru avizare. „În paralel, vom depune la Sistemul Electronic de Achiziţii Publice scrisoarea de intenţie privind demararea procedurilor de achiziţie pentru lucrări. După obţinerea avizului AACR vom iniţia procedura de achiziţie publică în vederea selectării constructorului care va executa proiectului. La nivelul bugetului judeţean dispunem de sumele necesare acestor investiţii. Să nu uităm că în bugetul pe acest an am alocat 47,134 milioane lei, adică peste 10 milioane euro pentru continuarea investiţiilor la aeroport. Practic, obiectivele cuprinse în proiectul tehnic vor fi primele elemente construite din ceea ce va însemna Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav”, a explicat Adrian Veştea.

Contestaţiile dau peste cap toate planurile
Totodată, preşedintele CJ a amintit că studiul de fundamentare pentru aeroport (prin care se va stabili formula optimă de finalizare a lucrărilor) va fi elaborat abia după ce se va rezolva contestaţia depusă de unul dintre cei doi participanţi la licitaţie. „Va trebui să mai aşteptăm 20 de zile până la emiterea unei decizii de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, apoi, dacă o parte va fi nemulţumită, s-ar putea ajunge în instanţă”, a afirmat Veştea. De altfel, el şi-a exprimat speranţa că nu vor apărea aceleaşi probleme şi în ceea ce priveşte licitaţia de lucrări pentru suprafeţele de mişcare: „O licitaţie poate fi contestată de oricare dintre ofertanţi, fiecare având libertatea de a face ce crede de cuviinţă. Eu mi-aş fi dorit să dau drumul licitaţiei de lucrări pentru proiect încă din iarnă, după ce a fost rezolvată situaţia juridică a terenului, dar, înainte de face acest lucru, trebuiau urmaţi anumiţi paşi. Sper ca în cazul acestei licitaţii să nu mai avem parte de contestaţii, iar procedura să nu se prelungească mai multe luni, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul drumurilor judeţene”.
Totodată, reprezentantul administraţiei judeţene a precizat că finalizarea aeroportului este o prioritate pentru administraţia judeţeană: „Toţi mă întreabă când este gata aeroportul. Eu vreau să fie gata cât mai repede”.

 

Detalii despre deciziile luate în această săptămână la ADR Centru, în articolul „Centrul României a votat pentru Aeroport la Braşov”.

 

+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional